Auf einem grünen Acker stehen viele Trecker aufgereiht und mit Bodenbearbeitungsmaschinen. Es dämmert schon und die Trecker haben Lichter an.
traction Logo in Weiß

traction

Alexander Brockmann
Alexander Brockmann
Editor-in-chief traction
„Vor 10 Jahren startete die traction mit einem crossmedialen Konzept. Mit aktuellen Plattformen und Events baut sie ihr Angebot stetig aus. “
Feline Schrader
Feline Schrader
Junior Crossmedia-Redakteurin
„Landtechnik auf den Feldern - wo neuste und altbewahrte Technologie auf Natur trifft.“

About traction

traction is the future-oriented agricultural technology media brand with a strong practical focus, well-founded technology reports and extensive reportages. In addition to the six print editions, various special products are published, such as contractor booklets, wall calendars, and the test yearbook. 

The media brand covers the following topics: 

  • Practical tests of the latest machines in the field of outdoor work
  • Presentation of innovations and initial contacts as well as work examples
  • Extensive market overviews
  • Technical reports from Germany and abroad
  • Trend and technology reports
  • Youngtimer presentations
  • Used machine checks
  • Model presentations

traction in Zahlen

Hefttitelbild
Erscheinungsgebiet:deutschsprachiger Raum
Verbreitete Auflage:15.869 (Quelle: IVW 01/2024)
Verkaufte Auflage:15.409 (Quelle: IVW 01/2024)
Erscheinung:zweimonatlich
Webseite:https://www.agrarheute.com/traction 
Monatliche Visits:8.601
Zielgruppe:Technikinteressierte Leser mit landwirtschaftlichem Hintergrund bis 39 Jahre
Stefan Appenowitz
Stefan Appenowitz
Mediaberater Print

Standort München
Tel.: +49 89 12705-437
E-Mail: stefan.appenowitz@dlv.de

 

Kontakt zu Stefan Appenowitz
Thorsten Krull
Thorsten Krull
Verkaufsleiter Forst

Standort München
Tel.: +49 89 12705-271
E-Mail: thorsten.krull@dlv.de 

Kontakt zu Thorsten Krull

traction auf Social Media